Marc van den Berg.

Fractievoorzitter

Hallo, mijn naam is Marc van den Berg (54), al 26 jaar getrouwd met Gerdina, 2 studerende dochters aan de Universiteit Maastricht, Laura (24) en Meike(22). Geboren in Heerlen. Getogen in een ondernemersgezin (Heerlerheide) en woonachtig in de Heerlense wijk Nieuw-Husken.

In mijn dagelijks werk ben ik bedrijfsmakelaar-taxateur o.g. bij de grootste vastgoedbeheerder van Nederland (MVGM). Vastgoed is de rode draad door mijn werkzaam leven, eerst als woningmakelaar, vervolgens enkele managementfuncties en thans kantoordirecteur bedrijfsmakelaar-taxateur vestiging Maastricht. Let wel: het gaat bij vastgoed niet alleen om de stenen, sterker nog het gaat in essentie om de mensen!

Naast enkele zakelijke bestuursfuncties ben ik actief bij MKB-Limburg / Parkstad waarbij ik voornamelijk actief ben rondom retail(ontwikkelingen). Een branche die als gevolg van o.a. corona en internet sterk is veranderd. De jarenlange mineur door ondernemers wordt meer-en-meer omgebogen positivisme / kansen. Niet onbelangrijk: het midden- en kleinbedrijf wordt gezien als dé Nederlandse economische motor.

Naast mijn werk ben ik actief geweest bij de hockeyclub NOVA. In het bijzonder bij de fusie tussen de clubs van HC Kerkrade en HC Heerlen en de daarmee samenhangende realisatie van een nieuwe locatie incl. velden. Sport is meer dan sport.

En niet onbelangrijk, als externe assessor van de Hoge School Zuyd, zie ik hoe jongeren zich ontwikkelen om toe te treden tot het maatschappelijk speelveld. En het is goed om telkens te constateren dat het helemaal niet zo slecht gesteld is met onze jeugd!

Kijkend naar de samenhang der dingen durf ik te stellen dat ik midden in de samenleving sta. Ik doe dat vanuit een liberale overtuiging waarbij vrijheid, verantwoordelijkheid (geven en nemen), verdraagzaamheid en gelijkwaardigheid voorop staan. En omdat ik dat niet vanaf de zijlijn wil doen meng ik mij primair in het lokale debat ter verbetering van onze (Heerlense) samenleving.

De levensfilosofie die ik uitdraag is enthousiasmeren, waar mogelijk inspireren, “pappen en nathouden” doorbreken, maar vooral meer dan durf te tonen om geplande doelen te realiseren.

Met vriendelijke / liberale groet,

Marc van den Berg
VVD – Heerlen
Raadslid – Fractievoorzitter

Heb je een vraag voor onze fractie?

Stuur een e-mail naar fractie@vvdheerlen.nl